ptejaratelectronic

ptejaratelectronic

ptejaratelectronic

ptejaratelectronic

متیلن کلراید

متیلن کلراید چیست ؟ دی کلرو متان یا متیلن کلرید  یکی از محصولات شیمیای و صنعتی است که ترکیبی آلی با فرمول CH2Cl2 می­باشد. این ماده شیمیایی یک  مایع بی رنگ و  فرار  است که دارای بوی کلروفرم استو فرار بوده و با عطر نسبتا شیرین به عنوان حلال مورد استفاده قرار می­گیرد.این ماده قابل اختلاط با آب نیست اما در بسیاری از حلال­های آلی قابل حل است.

برای مشاهده و خرید دیگر مواد شیمیای صنعتی ما به صفحه محصولات مراجعه نمایید.

ماده شیمیایی صنعتی
ماده شیمیایی صنعتی

متیلن کلراید احلالی فرار که  سرطان زا  و یک ماده ی سمی و مضر است؛ اما به طور گسترده ای در آزمایشگاه های تحقیقاتی برای سنتز و استخراج استفاده می شود. به طور مثال قبلا ازاین ماده برای استخراج کافئین از قهوه استفاده می شد. این ماده  در فرآیندهای صنعتی مختلف  کاربرد دارد از جمله در رنگ زدایی(حلال رنگ)، تولید دارو، تمیز کردن فلز و چربی زدایی (حلال چربی) استفاده میگردد.

متیلن کلراید طبیعی  درمنابع اقیانوس­ی؛ جلبک­ی؛ تالاب­ی و آتشفشان­ها وجود دارد؛ اما بیشترین میزان این ماده در نتیجه تولید گازهای صنعتی ایجاد می­شود.

کاربرد های متیلن کلرایدچیست:

 

  • یکی از کاربردهای این ماده درتولید مواد غذایی و آشامیدنی میباشد در واقع به عنوان یک حلال استخراجی در صنایع تولید مواد غذایی و نوشیدنی استفاده می گردد.
  • دیگر کاربرد این ماده استفاده خانگی ار آن می باشد زیرا یک حلال در رنگ است و لایه بردار است که برای حذف پوشش های رنگی یا لاک از انواع سطوح استفاده می شود.
  • از دیگر کاربردهای  مهم این ماده در مصارف پزشکی میباشد که در آزمایشگاه ها، کلرید متیلن برای استخراج مواد شیمیایی از گیاهان یا مواد غذایی برای تهیه دارو مانند استروئید، آنتی بیوتیک ها و ویتامین هامورد استفاده میباشد.
  • متیلن کلراید در صنعت حمل ونقل همچنین مورد استفاده  قرار میگیرد که به عنوان  روغن زدایی (پاک کردن چربی) از روی سطوح و قطعات فلزی مانند اجزای هواپیما و خط راه آهن و تجهیزات استفاده میگردد.
 متیلن کلراید در مواد غذایی
متیلن کلراید در مواد غذایی

و سایر کاربرد های صنعتی این مواد میتوان به تولید فیلم های عکاسی، الیاف مصنوعی، چسب، جوهر چاپ و تخته مدار چاپی اشاره کرد که مورد اسفاده قرار میگیرد. و به عنوان ماده شوینده در کارخانه تولید کفش و قطعه سازی و فیلتر سازی ها کاربرد دارد.

همچنین شما میتوانید با کلیک بر روی سدیم بنزوات اطلاعات لازم درباره این محصول را بدست آورید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد