ptejaratelectronic

ptejaratelectronic

ptejaratelectronic

ptejaratelectronic

اسید نیتریک

نیتریک اسید در دمای ۸۳ درجه ی سانتی گراد به جوش می آید و تقطه ی ذوب آن ۴۲- درجه سانتی گراد است و چگالی آن ۱٫۱۵ گرم است. دارای رنگ خاصی نمی باشد و نام آن نیتریک اسید است واکنش این محلول با آب حرارت از خود نشان می دهد و ترکیبات شناخته شده از آن پایدار است و به عنوان رنگ دانه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اسید نیتریک صنعتی دارای بالاترین نقطه ی جوش است

و به عنوان کود مورد استفاده قرار می گیرد. فرمول شیمیایی آن HNO3 است .

قیمت نیتریک اسید

نکات ایمنی در هنگام مصرف نیتریک اسید

هنگام مصرف این محلول از بر خورد آن با پوست جلوگیری کنید زیرا باعث سوزش می شود و زردی ایجاد می کند و از بر خورد با چشم باعث سوزش می شود و خوردن آن باعث سوزش معده و معده درد شدید و استقراغ می شود. در صورت تماس این ماده با پوست به مدت ۳۰ دقیقه با آن قسمت را شست و شوی دهید.

کاربرد اسید نیتریک

١. کاربرد اسید نیتریک در کشاورزی و برای تولید کود از قبیل کرد مخلوط و… استفاده می شود.

٢.در صنایع چوب

٣.جدا سازی طلا و نقره

٤.برای مقاوم سازی

٥.در صنایع الکترولیز

٦.تولید نمک های نیترات

٧.به عنوان واکنش گر در واکنش

٨.ساختن رنگینه

٩.بازیافت پلاستیک

١٠.مهندسین هوافضا به عنوان اکسید کننده مورد استفاده قرار می دهند.

قیمت اسید نیتریک

پیدایش اسید سولفوریک

برای اولین بار در قرن ١٣ ام این اسید شناخته شد و عامل کشنده است و به عنوان جوهر سوره ی کم رنگ مورد استفاده قرار می گیرد و با مواد ترکیب می شودو با أکسید نیتروژن تبدیل می شود. با نام آب قوی و آب قدرتمند نیز شناخته شده است. وقتی با آب تبخیر می شود به رنگ زرد تبدیل می شود. در دمای پایین با آب به شده واکنش می دهد . و برای تولید اورانیوم مورد استفاده قرار می گیرد و برای تولید مواد در صنایع معدنی بیشتر از اسید سولفوریک به جای  اسید نیتریک به علت هزینه ی بالای استفاده می شود.

فروش اسید نیتریک

افرادی هستند که می گویند: اسید نیتریک را از کجا تهیه کنیم ؟ برای خرید بهترین ومرغوب ترین اسید نیتریک می توانید با ما تماس بگیرید.

پارسایان ارائه دهنده ی انواع مواد شیمیایی  است با پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت به صورت دسته اول تمام مواد شیمیایی را وارد بازار می کند .

منبع : ptejaratelectronic

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد